Page 60 - Staré Zlaté Časy
P. 60

a našich mladých. Vždy sme si navzájom podarovali nejaké drobnosti, a tak od p. kaplána Petra
               Danihela Magda dostala balíček s ružovým a Marika s modrým cumlíkom. Hneď sa ohradili
               a že si cumlíky vymenia. Peter asi nadaný prorockým duchom im v tom zabránil slovami: len
               to nechajte tak, Magda bude mať ďalšie dievčatko a Marika syna.  A mal pravdu. Mňa to trochu
               mrzelo, lebo som prial obom párik. Ale Pánko, ktorý mal rád všetky deti, Marike sľúbil, že aj
               keď  bude  mať  chlapčenskú  futbalovú  jedenástku  bude  jej  chlapcov na  pár hodín všetkých
               brávať do Kúra. Čo aj poctivo robil a to dlhé roky. Dňa 16. 3. 1978 sa nám konečne narodil
               vnúčik s priezviskom  Blaha a pri krste dostal meno Miško - Bohdan. Boli sme naň veľmi pyšní
               a jeho rodičia tiež. Šnúra narodenia pokračovala a to 1. 1. 1979 prišiel na svet tretí Palčovič,
               najväčší  zo všetkých  našich  vnukov –  meral 51 cm a vážil  skoro 4  kilá. Alo s Marikou sa
               rozhodli pre meno nášho Pánka a tak bol pokrstený na Štefan - Alojz. O 2 roky neskôr prišiel
               na svet presne na moje narodeniny posledný vnúčik a to 30. 10. 1981 Martin Blaha. Tak sme
               mali 2 krásne vnučky a päť nádherných vnukov. Vďaka pánu Bohu za tento prekrásny dar. Nech
               im pán Boh dá zdravia, šťastia a nech rastú na radosť nám i svojim rodičom.

B O L I   S M E   V O   F R A N C I I   ! ! !

Po toľkých rokoch sme konečne dostali povolenie vycestovať do kapitalistického
               zahraničia. Možno aj preto, lebo nám všetkým trom staroba klepe na dvere a určite nebudeme
               chcieť emigrovať. No, nech je tak či tak, hlavná vec, že ideme.
                                   Dňa 18. 9. 1973 sme cestovali – Pánko, mater a ja do Francie. Zo Žiliny rýchlikom
               ráno o 5 hod. 17 min. a potom lietadlom z pražskej Ruzyne do Paríža. Leteli sme na lietadle
               „Karavella“. Šťastlivo sme doleteli do Paríža na letisko Charlesa de Gaula. Taxíkom sme sa
               dostali do objednaného hotela „Hotel de la Poste“. Cesta bola zdĺhavá, lebo taxikár nevedel
               adresu nájsť, a tak asi hodinu sme sa vozili po rôznych uliciach. Hotel nepatrí k najdrahším,
               skôr k tým lacnejším, ale veľmi slušným. Cítili sme sa v ňom veľmi dobre. Z domu sme si
               zobrali  maďarskú  salámu,  kávu  a čaj,  takže  raňajky  a večere  sme  si  mohli  urobiť  na  izbe
               s dokúpením výborných a aspoň meter dlhých bagiet. Na naše podmienky je tu strava drahá,
               a tak sme si museli vyhľadávať reštaurácie síce slušné, ale lacné. Francúzi nám hovorili, aby
               sme nešli do reštaurácií, kde sú na stoloch deky (asi myslel obrusy), lebo tie sú aj pre nich
               drahé. Pre nás chudobnejších sú reštaurácie s papierovými obrusmi. Všetko sme si poobzerali,
               prezreli a po pár dňoch sme sa už dobre orientovali. Francúzi sú zvláštni ľudia, namyslení a hoci
               ovládajú niekoľko rečí, hovoria iba francúzsky. Žijú v blahobyte až v nadbytku. Obchody sú
               plné  kvalitného  zbožia  z celého  sveta.  Tam  žena  v domácnosti dostane všetko a kvalitné
               v jednom obchode, hodí to na pekáč a má všetko raz – dva.
                                   Pracovnú dobu majú od deviatej rána s hodinovou prestávkou na obed a pracujú
               do piatej popoludní. Pred začatím a po skončení práce zväčša cestujú metrom. Dozvedel som
               sa, že sa metrom denne odvezú 4 milióny ľudí. Sám Paríž s predmestiami má cca 7 miliónov
               ľudí! Áut je okolo 5 miliónov. Parkovísk toľko nie je, tak parkujú po okrajoch ulíc. Parížania
               preto radšej používajú metro, lebo v špičkových hodinách by autom prešli cca 5 km za dve
               hodiny. My sme sa mali v Paríži a vo Francii vôbec veľmi dobre a bolo tam nádherne. Sú to
               nezabudnuteľné zážitky na celý život. Videli sme maximum a preliezli sme všetko čo sa dalo.